LYSSNA ISTÄLLET!

Fy faan får rå damp på korkade människor som svarar på saker dom egentligen inte fattat eller hört.

Är det så jävla svårt att säga "VA?"... Istället för att börja diskutera saken, typ säga emot, ge en dum kommentar eller helt enkelt bara börja diskutera det man sagt.

Sen efter ca 10 min. När man hunnit bli skit förbannad för att den andra människan är SÅÅÅ korkad och talar helt emot en och säger MASSA skit skumma saker. DÅ först får man en kommentar som "jahaaa, jag trodde du menade såhär" Eller "jahaaa jag hörde inte riktigt vad du sa".. MEN VA??

SÅ du menar att jag är skit irriterad och sugen på att döda någon bara för att du är så jävla korkad och diskuterar något som du inte förstår dig på?

Eller när folk börjar säga emot saker och vägrar förstå att dom har fel.
När dom inte ens har den blekaste om vad dom pratar om. Typ folk som pratar om barn uppfostran (exempel). En vän till mig som inte har barn, har en annan vän med barn som hon snackar SÅÅÅ mycket skit om. Hon kan inte göra det rätt hit och dit. Hon gör det fel. Och varför gör hon så? bla bla...
Men snälla? Varför ska folk lägga sig i saker dom inte vet något om?

Och varför är folk så JÄVLA naiva nu för tiden?

Jag kan knappt räkna på en hand hur många gånger jag inte fått höra "när jag får barn, så ska jag bara använda märkeskläder. Det är sååå gulligt, och man vill vara säker på att det håller i kvalitet"

Men snälla vilken värld lever ni i? Visst vissa människor kanske faktiskt har råd att BARA köpa märkeskläder till barn, men INGA i min bekantskapskrets har dom pengarna. Om ett set adidas kostar ca 499 :- (ibland mer) (byxa + hood) Och ett barn beöver ett ANTAL ombyten. Så måste du lägga ungefär 5000:- varannan / var tredje månad. För att ha ungefär 10 set. Men i seten ingår dock varken t-shirt eller strumpor... Men vilka har dom pengarna att lägga på kläder?... undrar jag... 

Jag lägger ungefär 5000 på kläder (till endast Sessa) på ett år kanske. Och då köper jag ändå märkeskläder IBLAND. Men jag tjänar 15-25 000:- på att handla dessa ursöta kläder på Hm, lindex, kappahl osv. Hur bra kvalitet som helst ;) MONGON! 

Och jag blir så trött, snälla snacka inte om saker ni inte vet något om! Ta reda på fakta innan eller var bara tysta. För helt seriöst ni dum förklarar er själva när ni tror er veta så mycket, och säger helt skumma saker till någon som faktiskt är "expert" på det ni lägger er i. Jag skulle aldrig sitta och säga att en raketforskare har gjort något fel i sitt jobb.. varför? DÄRFÖR JAG KAN INGET OM DET!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

tycker de va riktigt bra skrivet! de är så hemskt irriterande när folk anklgar en för att göra fel när dom inte har en aning om de, de bästa är ju att bara strunta i dom men de är inte så lätt för man vill sätta den på plats! men mycke bra skrivet, förstår dig precis!

2010-08-17 @ 17:02:02
URL: http://maliiinfalk.blogg.se/
Postat av: marlene

Hur gammal e du? 15? Verkar så eftersom du ens brusar upp för en skitsak? Du tar ju åt dig o visar tydligt det med ditt inlägg Om du nu e så "vuxen" o vet bäst, varför bry du dig ens? Du har inte ens ett jobb, ingenting, men ungar ska du ha? Smart brud. Bra planering riktigt smart haha

2010-08-17 @ 18:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0