Trycker på ligament.

Förra veckan var jag hos barnmorskan på MVC och undrade mycket över det jag haft som jag trott varit foglossning, men ändå varit osäker. Vi pratade om det och det visade sig att det mer troligtvis är så att bebisen trycker på olika ligament och nerver. Så jag kan alltså inte hjälpa det alls.  Stödbälte hjälper inte, akupunktur samma sak. Det finns bara en sak att göra: Vänta tills lille baby vill komma ut och slutar trycka så förbaskat på allt där inne!!

FUU DIG BEBIS!

Sen fick jag också veta att min lill kille ligger på vänster sida. Vilket betyder att han antagligen kommer ut med ansiktet uppåt (dom flesta kommer ut med ansikte ner). Och pga det kommer förlossningen antagligen ta mycket längre tid. 

Kul, jag som redan är förlossnings rädd. Har ju tillome backat en gång!!

Fasiken! Men fick tips om att stå på knä och såna saker istället eller gunga på en pilates boll (!?)
Det blir nog pilates boll med tanke på att jag precis skadat knät. HAHA!

Oturen följer varandra. Vad kommer härnäst? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0