Känslorna flödar...

Usch känns som jag är på värsta känslo humöret idag inte så att jag känner mig ledsen utan mer... accepterande.. (?!?!)

Alltså för det första är jag ju gravid, så där är ju en stor anledning till att känslorna svämmar över ibland. Men sen är det väl det att så mycket har hänt från dagen jag blev gravid tills idag, och mer kommer hända. Saker som jag inte är beredd på och inte varit beredd på. Och för första gången tror jag att jag känner mig tillfreds med allt. Allt som hänt är historia, allt som kommer hända har jag accepterat fast jag är fortfarande inte redo. Men jag har iaf accepterat, och det är väl en bra början?

Jag känner mig inte lika rädd längre, för jag tar dagarna som dom kommer just nu. Och sen att veta att alla andra har tro för en gör ju saken lättare.

Jag berättade lite mina rädslor osv för min gamla lärare idag och hon rynkade inte ens på ögonbrynen utan svarade bara klart direkt att om det är någon som klarar det så är det jag. Och det gör att man känner sig starkare, när man vet att folk har tro för en. Högre tro än vad man själv har. Sen att jag för första dagen på länge kände mig uppskattad, och det kändes som jag hade en plats i folks liv. Att jag inte längre bara var "hon". Utan jag kände att folk faktiskt såg mig för den jag är, och att jag var gillad.

Som tex när jag fick halslänken, det var faktiskt det finaste någon gjort för mig på länge.

Och jag vet inte om det är mina hormoner som pratar men jag känner mig faktiskt lite lycklig för tillfället, jag känner att "kanske allt har en lösning" kanske framtiden är ljus. Och kanske klarar jag det här ensam ytterligare en gång?
Jag vet inte nu, och det kommer dröja innan jag får svaret. Men den här dagen har fått mig att le på riktigt, och de var väldigt längesen jag log för att jag faktiskt kände mig lycklig fullt ut.

För det har ju hänt så mycket på sistone, en person har behandlat mig riktigt riktigt illa. Och gjort saker mot mig som är så långt ifrån okej att det inte ens är värt att nämna.

Och jag ska inte prata mer om det, för en sån person har ingen riktig plats i mitt liv någonsin igen, man kan inte behandla andra hur som helst..

Men under perioden som har varit så tung så har jag verkligen känt mig värdelös. Man tänker tillbaka på minnen man har och kan inte minnas en endaste gång som man kanske känt sig älskad eller så. Men efter den här dagen så fick jag tillbaka alla lyckliga minnen och kunde för första gången på länge förstå att jag också kan bli älskad och omtyckt. Precis så som jag känner för endel. Så känner ndel för mig? Endel har känt starka saker för mig, sen att det ofta gått snett är inget man kan ro för. Men det jag menar är att hoppet inte är slut. Därför jag vet efter idag att jag har en personlighet som faktiskt går att gilla, att jag är en som folk kan gråta över, och bry sig om.

Jag är "HON", hon som får vissa att le. Att vissa iaf förut känt sig lyckliga tillsammans med mig?
Jag kan jag också!

Och det är kul hur bara en liten sak kan få en att förstå, att en liten gest kan få än att inse det självklara, få en att se det som funnits där hela tiden. En underbar dag, jag är lycklig. Jag är mig själv, och omtyckt och uppskattad.

En kram och en halsbandslänk gav mig en insikt, det gav mig riktig lycka. Och mitt hjärta blev riktigt fullbordat igen, tror det är ca ett år sen jag kände mig såhär

Men en sak är säker, jag ska bli en bättre människa from nu. Jag ska tänka mer på andra i min omgivning. Och förstå att det är dom små gesterna som gör det stora hela, som gör livet värt att leva.
Och jag vet att så länge jag behandlar andra bra så blir jag behandlad likadant tillbaka, blir jag inte det så är den människan inte värd min godhet. Jag ska uppskatta all som gör mig lycklig from idag, jag ska öppna ögonen och se efter vilka som betyder mest, och dom andra ska jag ta med en nypa salt

Därför dom som inte är goda nog har ingen plats hos mig, dom ska inte få ta min energi eller få mig att känna något jag inte förtjänar.

Varje gång jag kollar på min hals, på mitt halsband så kommer jag tänka på lycka och uppskattning. Jag kommer tänka på godhet och kärlek. För det är precis vad jag fick känna idag. En underbar känsla som alla borde få känna, se och ta del av.

Alla ni som läser, kom ihåg att det är dom små gesterna, att bara skicka ett sms till bästa kompisen och skriva jag älskar dig är en sak som får dens hjärta att slå hårdare och bli varmt. Alla måste få känna uppskattning.

Och nu vet jag som sagt inte om det är graviditeten eller om det är allt som hänt mig på sistone som fått mig så glad idag, men jag kan säga att det var behövligt, att se att jag har er. Oavsett hur lång tid det går så finns ni för mig och uppskattar mig, och det är en mäktig känsla, en sån stor känsla av lycka. Allt som skrämt mig känns som bortblåst nu, för jag ser klart. Jag ser sanningen och vågar tro att jag är stark nog och klarar det här, för jag har personer som stöttar mig.

Verkligen tack till er för idag. Ni ska veta att ni betyder mycket. Nu är helt klart bäst!

Sen måste jag tillägga att en annan sak som fick mig att känns mig uppskattad var att jag kollade igenom lite bilder från i somras då jag hittade bilder från helleforsnär och eskilstuna. När jag hälsade på Annie och Ange och respektive familjer. Och jag insåg hur mycket ni/dom betyder också. Att jag verkligen saknar, jag såg leendet jag hade på vissa bilder.
Och kom att tänka på när jag och Annie har små chattat lite på sistone och hon på någo sätt fick mig också att känna mig uppskattad. Ange valde mig som gudmor till sin dotter. Och sen fick jag en kommentar häromdagen av Jennifer, hon skrev att hon älskar mig. Och det fick mig också varm, För vi har känt varandra i ca 15 år, men jag tror det var första gången hon verkligen sa rakt ut. Och den uppskattningen ger en också extrem lycka.

Jag säger det igen, små gester är det som gör någon lycklig, äkta men små. Och taget ur tomma intet. Det är då någon verkligen känner sig uppskattad. Så dela med er av er godhet innan det är försent. Tänk tillbaka på hur många gånger ni brytt er om någon mycket men aldrig visat det fullt ut? Och därför förlorat personen eller glidit isär?



I hope you all know how beautiful you are to me 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0