Visste ni att....

den absolut vanligaste massagen är axelmassage... som alla vet hur det går till? Hur som helst... den är iaf neråtdrivande vilket betyder att om du är gravid och någon masserar dina axlar då kan det framkalla värkar, vilket då betyder att du föder bebben? :P

Jag har alltid vetat sen jag var gravid med Sessis att det inte är bra att bli amatör masserad för en amatör vet itne vad den gör, och med otur så trycker denne fel. Att dom som utbildar sig till massörer tillochme får gå en extra kurs i vilka punkter gravida inte får bli masserade på.

Så när vi åkte dit igår så säger jag till mamma, åhhh gud jag har så ont i axeln. Äntligen ska vi hit, hoppas Annelie kan fixa det!!

När jag väl ligger där så reagerar jag på att det tar väldigt väldigt långt tid innan hon börjar med mina axlar, sen tillslut sätter hon sig där. Och jag är precis påväg att sjunga ut ett "haaalleluja" när jag hör henne säga "Tyvärr så kan jag inte göra så mycket här, för det är neråtdrivande... sedan började hon massera mitt huvud...

Då började jag nästan gråta....

Sen fick jag veta en annan rolig sak... eller inte...

Min kropp kommer bli äldre innan dom flesta andras.. varför?
Därför jag har "FÖR" rärlig kropp tydligen. Och det är är alltså något jag aldrig reagerat på förut, bara ibland jag fått för att mina leder är rätt viga. Men tänkt att jag är som alla andra

Tills Annelie visade mig skillnaden igår.. mina armar går att vrida så det ser ut som en halvmåne.. fast dom ska ju såklart vara raka när man tar dom åt fel håll!!
Samma sak med mina ben, rygg, höft... ja allt med leder i går att vrida mer än andras.

Och det här är alltså något jag är född med, jag behöver tränaextra med min kropp för att bygga upp dom sorts muskler som inte skyddar. Dom musklerna som dom flesta är födda med.

Så när jag har fött bebben så MÅSTE jag tydligen börja simma två gånger i veckan...

åhh herregud!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0