Oavsett vad

Oavsett hur jag vrider och vänder på det, så kan jag inte förstå. Jag vet nu, att jag aldrig någonsin kommer förstå. Och jag ger upp mina försök. Det är så typiskt mig att försöka analysera allt. "Varför, varför inte?" det är den frågan jag oftast ställer mig själv. Men det är nog nu. Jag orkar inte fundera över saker jag ändå aldrig kommer få svar på. Så vad spelar det för roll? Jag lindar bara in mig mer och mer ju mer jag undrar. Ju mer jag försöker förstå desto mer frågor skapar jag. Dags för mig att lära mig att allt blir inte lättare för att du vet svaret, inget blir lättare för att du närmar dig svaret. Och inget blir tydligare för att du försöker förstå svaret. Det kommer alltid finnas två alternativ. Du är klokast om du undviker att undra vilket. Bara acceptera ovetandet för vad det är. Det bästa i alla tänkbara situationer.

Kommentarer
Postat av: Jesperbenedicte

Excellent site. It was pleasant to me.

2011-06-16 @ 15:30:47
URL: http://jesperbenedicte.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0