Rättning av nutidsorientering borde förbjudas!

Jag sitter just nu och rättar nutidsorienteringsfrågorna som årskurs 7-9 får göra i hela sverige.
Dom har det via mammas jobb och dom tar in massa ungdomar som dår får sitta med det här skitgörat, det går alltså ut på at du kollar alla svaren som eleverna gett och sedan bockar eller kryssar beroende på om det är rätt eller fel. Och sen ska du räkna alla rätt och skriva svaret på "arket".
Man får en krona per ark man rättar, och dår är det alltså 30 frågor per ark. Och ca 20 ark i varje kuvert. Och beroende på hur stora skolorna är så är det olika hur många kuvert i varje karton. Det är alltså riktigt slav jobb!

Jag gjorde det här förra året också, men då hade jag hjälp utav två vänner som satt och gjorde hur mkt som helst med mig. Den gången tjänade jag ihop nästan 1000 kr. Den här gången är jag ensam och har tills söndag natt på mig att göra klart allt, då mamma ska ta med sig det till jobbet på måndag morgon. Sist så satt jag uppe till halv tre sista natten för att det var så jävla mkt kvar. Den här gången är jag som sagt dessutom ensam på jobbet plus att jag ska jobba på White room i helgen. I garderoben.

Det är alltså min kompis ex som är chef för det här med White room och det. typ vaktbolaget dårå... Och jag ska då jobba i garderoben från 23 imorgon till 05.30 på lördag morgon, och samma sak natten efter. Jag kommer stå hela nätterna... Måstemåste ha bekväma kläder!. Och sen kommer jag komma hem och lägga mig, för att sedan vakna och göra nutidsorientering, för att sedan åka och jobba. Önska mig lycka till! HAHA
Kommer vara sjukt slut, men mamma ska ju då ta Vanessa hela helgen, vilket kommer bli jätte jobbigt. Stackars snuffsan =( Hon kommer ju knappt få träffa mig alls, och då hon träffar mig så kommer jag ju bara vara trött och upptagen :[



Sen måste jag bara tillägga. Faaan vad det är jobbigt att göra slut. Man kan inte sluta tänka på annat än den personen man saknar, nu under kvällen är det precis en vecka sedan vi träffades sist, en vecka sedan jag fick den sista kyssen. Och en vecka sen vi skrattade ihop.
Det är sjukt jobbigt. När jag klev ut ur duschen idag så fick jag världen pust utan Hans parfym, det var precis som om Han skulle ha gått förbi mig. Och saker påminner hela tiden om Han. Om vänner säger ngt, om jag lyssnar på musik, om jag sitter ute och röker. Om jag är någonstans där jag varit med Honom.. ja ALLT.

Men nu är allt verkligen katastrof. Han har gjort saker mot mig, och "jag" har gjort hemska hemska saker mot honom som egentligen inte var mitt fel, men det har blivit det iaf. Så nu vet jag att vi aldrig någonsin kommer att prata igen. Han kommer aldrig någonsin se på mig, och han kommer antagligen spotta efter mig när jag går förbi. Men det är fan riktigt jobbigt. Får se hur lång tid det tar att komma över det här, och får se ifall han någonsin djupt inne, kan kanske iaf säga hej ngn gång?
We'll se.

Bjuder på en låt som jag lyssnade på replay under nästan hela vårat förhållande...

 

Så fin. Tänker på dig varje gång.

Och saknar våra kvällar ihop.

Saknar dig hjärtat <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0