Letar efter ny vagn!

Ja jag har ju gjort de till en vana att byta vagn när barnen blir lite äldre.
Anledningen är att vagnarna de har när de e små är ganska så stora, men när de e större så vill jag ha en smidigare vagn.

Det finns ju såklart "nättare" vagnar till nyfödda, men jag personligen tycker inte de ser spädbarnsvänliga ut.
Jag vill att de ska vara ombonade och att man ska SE att de e starka och trygga när de är så små.
Sätena i dessa vagnar är så stabila, däcken är stora och robusta. Och vagnen jag har nu, med grym fjädring!
Man behöver bara "gunga till" vagnen lite så liksom "studsar" den ett tag. Det är ju helt underbart när man har småbarn, ellerhur?

Sen när de är större, då vill jag iaf ha en ganska så liten, enkel, färgglad(?) och SMART vagn.

Jag kollar på de nu, och har hittat mig några som e intressanta, problemet är att det är 3 st som ser NÄSTAN exakt likadana ut, men med ett par olika finesser som skiljer de åt... vad ska jag göra?
Kommer bli ett tags tänkande på de här... jahaja..

Usch någon vagn som jag iaf verkligen inte gillar så är de den här:



Allvarligt, ser ni hur gigantisk den ser ut? Man kan ju för fan skjutsa en vuxen människa UNDER liggdelen.
Den ser inte mysig och ombonad ut för en liten bebis, nepp.
Och dessutom så är jag fortfarande nervös över vagnar med 3 hjul. Tillverkarna kallar ju nämligen tillbaka mellan 1-3 av dessa tillverkningar varje år pga vältrisken!

Det fick jag veta när jag pratade med en som jobba med vagnar, att hon inte rekomendera 3hjuls vagnar pga produkt osäkerheten. När jag pratade med henne så pekade hon till och med på en vagn som de hade som skyltexemplar och menade att den sorten hade blivit inkallad, från alla köpare+butiker pga vältningar..
Och skyltexemplaret var allt de fick behålla....

Nej jag tycker allmänt att den där vagnen ser skev ut.
Urban jungle tror de är ett ex av 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0