Vitlök + bomull + näsa = Jag om fem min

Okej jag vet inte ifall jag berättat det hä för er tidigare eller inte. Så jag berättar från början för alla er som inte vet.

I höstas någon gång drabbades jag av en vanlig förkylning. Nästäppa, hosta, snora och feber.
Hur som helst så gick nästäppan aldrig över. Alltså vi snackar ca 10-9 månader senare.... Sen den förkylningen så är jag fortfarande jätte täppt. Och kan inte andas med näsan, förutom att lite luft sipprar in förbi all täppa!

Men jag skulle dö på två röda ifall jag höll för min mun. Därför näsan funkar inte.

Jag har iaf läst på nätet om det här, och det finns lite olika saker det skulle kunna vara:

1: det var i samband med när jag blev gravid. Och är man gravid så har man mycke svårare att bli av med förkylning osv. Dock så borde det inte vara hela graviditeten!

2: Inflammation i bihålan (inte den vanligaste). Vilket gör att jag i värsta fall måste operera näsan, för något är väldigt fel...

3: Infektion i näsgångarna. Då borde det räcka med nässkölj! Alltså sån här salt vatten sprutning upp i näsan.

Jag har inte gått till läkaren än eftersom jag varken haft tid eller lust. Så har haft planer på att gå i höst istället.

TILLS jag började gå en kurs i profylax andning (till förlossningen) då man SKA andas in genom näsan och ut genom munnen. STORA ANDETAG GENOM NÄSAN står det tydligt på kursens sida!!

Åhh, hur ska jag klara mig igenom förlossningen om jag inte kan andas hade dom tänkt då? :S

Nä så med ren panik måste jag nu hitta något som gör att det kanske kan släppa, iaf för en liten stund.

Så jag ska testa klassikern: Huvud under handuk + skål med kokhett vatten. Så får vi se om det funkar, för isåfall kommer jag behöva göra det under förlossningen för att kanske lätt i näsan iaf några timmar!

Sen fick jag också ett tips om att haka vitlök i små bitar, stoppa upp i näsan med en bomullstuss så det inte ramlar ut. Låta det sitta där ett tag och sen rinner det ut som en flod tydligen.

Så om fem min kommer jag stå vid diskbänken och hacka vitlök med alla krafter jag har!!

Här ska experimenteras!

Gooodnight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0