"Glöm aldrig att älska Tammy för två" De var vad han sa...

Som dom flesta av er vet så tog min pappa livet av sig när jag var nyssfyllda tre. Närmare bestämt tre år och två dagar gammal.

Han bodde i Australien och jag hade aldrig träffat han. Men han ringde ofta. Dock ej på min tredje födelsedag. Mamma tyckte det var konstigt tills han ringde dagen efter istället. Jag svarade i telefonen men blev rädd när någon i andra änden sa något hel skumt eftersom jag bara kunde svenska? Men han var iaf jätte stolt och upprepade flera gånger till mamma hur glad han var över att ha hört min röst. Hur som helst så avslutade han samtalet med "glöm aldrig att älska Tammy för två" vilket mamma tyckte lät helt normalt eftersom han bodde en bit ifrån.

Det hon inte visste var att bara några timmar senare, alltså runt fyra tiden samma natt så stängde han in sig i sin bil och gasade ihjäl sig, det var fredag morgon.. men han hittades inte förrän på måndag morgon då hans rumskompis gick ut i garaget för att åka till jobbet..

Och jag har faktiskt aldrig frågat rakt ut. Men jag har aldrig fått höra något om nåt sjävmordsbrev, eller något annat som förklarar anledningen.
Så jag har alltid undrat Varför ? Varför var han så ledsen att han bara ville avsluta livet sådär? Vad hade hänt? Hade han funderat på det länge eller va det på ren impuls?

Men viktigaste frågan av allt: Ångrar han sig? 

Han kanske har det bättre var han än är idag, men han hade ju kunnat få det bra här också... eller?

Hur som helst, ni undrar säkert varför jag berättar det så plötsligt..  nämligen pga några brev jag fick hem för ett tag sen.

Mamma har alltid berättat för mig att pappa hade velat komma till sverige, men han hade så dåligt med pengar och därför kunde han inte. Hon trodde att det var anledningen till det plötsliga avslutet. ( Men visst liksom...)

Aja iaf så fick jag ju hem ett brev häromdagen från några gamla "utredare" jag haft (eller vad dom va?).
Och i dom papprena stod det klart och tydligt: Tammys pappa Robbie var planerad att komma till Sverige, men hann avled plötsligt 1993. Ok, så jag undrar... Ville han? Eller var det redan planerat? Dom kanske skrev fel i papprena? Eller har jag inte uppfattat rätt?

Hur som helst så kom det om en hård smäll när jag fick höra det här.. man får plötsligt hundra mer frågor. Kanske var det därför han tog sitt liv, för han förlorade pengar han sparat ihop? Eller.. så kanske han bara inte brydde sig så mycket som man kunnat tro?

Han kanske tog livet av sig för en tjej hade gjort slut? Eller något sånt enkelt? Men det hela är ett stort frågetecken för mig. Han ringde ju iaf och tog farväl, men varför ångrade han sig inte när han hörde mig? 
Att han kanske borde gett det längre tid? Eller iaf tänka till en extra gång.

Vad drev han till det? Hur kan det lyckliga leendet jag sett på alla bilder ha förvandlats till sån sorg? Det måste varit något stort.. eller var han bara trött? kanske gick han på droger eller något, bara att mamma inte velat berätta det?

Jaja det finns saker man aldrig får svar på. Jag undrar mycket över mitt liv och allt just nu. Men ett svar kommer jag aldrig få. Dags att blunda, leta sig vidare och försöka le. Hoppas på en bra fortsättning, och att min pappa valde rätt. Huvudsaken är att han är lycklig nu, och äntligen slipper oroa sig över vad det nu var.




Forever my heart will search for the missing piece.
Forever my eyes will cry for something unknown.
Forever my questions will be asked without any answers.
But still you will always be a part of me.
Always in the behind of my mind.
And i'll love you until the day i die and so on.
It's long distance and spaces between us.
But you are always safe in my heart.

A medium once told me, that since the day you left, you have stayed by my side. 
Every day you walk close to me. And yes, i've chosen to rely on you.  When I need comfort I close my eyes and trying to reach to you. But if it's true, then why can't I feel you? Why don't you wipe away my tears?

You better shape up cause i need my dad 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår att du är skräckslagen.

Men du har gjort ett bra jobb med Vanessa, så du kommer klara det med den nya också! :D



Gud vad hemskt att läsa om det här :(

2010-07-10 @ 15:35:01
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0