mig <3 störningsjouren

haha har inte uppdaterat idag för vi varit och badat hela dagen, och när vi kom hem så var min energi totalt bortsprungen?? *hallååå?*
Så har tittat sängar (ska köpa ny) och lite andra saker men det kan vi ta sen!!

Innan jag går och lägger mig så måste jag bara berätta hur rolig man kan ha med störningsjouren!!

De e såhär, jag har några grannar varav jag är bekant med ena mamman, vi har träffats på gården då och då. Hon har en dotter som är lika gammal som Vanessa.

Så hon och några från vårt hur, huset bredvid och det andra huset bredvid (typ 20 pers?) har suttit på våran baksida och grillat hela lördagen. Och det börjar störa mig otroligt eftersom det är tredje (jävla) helgen i rad nu.

Ena gubben från "gänget" spelar också gitarr och sjunger gamla alkoholist visor medans alla andra sitter och klappar händerna och tycker han är skiiiiit duktig när han låter som en sönderknarkad 70 årig alkoholist! UUUUUUUUSCH!!!

Sen springer det runt två treåringar ute och skriker och tjoar, springer runt på våran framsida och leker där, medans ena mamman också sitter med ett spädbarn i famnen!!!!

Jag tycker INTE att så små ska vara ute och springa sådär klockan är nu 23.08 men bara ENA treåringen har gått hem (dvs för ca 15 min sen). Men spädbarnet och andra treåringen är kvar. Kanske ringa social jouren också?? Finns ingen där utanför som INTE är dyngrak.. och vi snackar ordentligt. Jag vågar inte ens ha mina barn i närheten av folk som är så fulla som dom, inte ens om det var min mamma :S

Det är verkligen sjuuukligt!

Vanessa kan inte heller sova när dom för sånt oväsen ( den treåring som faktiskt går och lägger sig klockan åtta), och jag orkar inte lyssna på det. Jag menar hade dom haft det idag så hade jag inte brytt mig. Men dom kan inte störa varenda lediga minut resten av världen har.

Flera gånger tappade jag stubinen och ville gå ut och skrika på dom, men ärligt... jag är liiite för feg för de ^^
Vill inte skämma ut mig för hela graniten så man får höra saker sen "Där kommer den där galna mamman, Tammy har jag hört att hon heter!!".

Så tillslut när jag fått nog så plockar jag upp telefonen och ringer störningsjoruen! hehe yepp det enda rätta att göra. Dom säger bara "okej skit bra, då åker vi dit och pratar med dom då".

Efter ca 15-20 min så hör jag ena gubben börja skrika hysteriskt "du din jäääävel som ringde, kom ut NU så jag får prata med dig", "din jävla fitt-hora kom nu era ynglingar" och ja en massa andra fina ord.. medans jag stod och fnittrade i ett hörn .. HAHAHA dom fick skäll!!!!!

Och vi kan väl tillägga att han som skrek att den som ringt är en fitt-hora osv är mellan 45-55 år. MEN han använder såna ord? Låter det moget?? När en 1 åring säger det så lyfter ingen på ögonbrynen. Men en så gammal borde väl ha lite bättre ord förråd? Usch bliir såååå äcklad av såna människor.

Jag gick iaf aldrig ut.. höhö ^^. CHICKEN!!!

Men dom börjar hålla på värre, skrika mer, prata mer sjunga högre osv. Och lugnade halft ner sig efter ett tag. Men fortfarande lika illa som innan störningsjouren var där.

Vad tror ni mean-Tammy gjorde?? Yeees, jag ringde igen hahahha..

Iaf den trevlige killen som svarade mig sa då bara att "okej dom verkar inte lyssna på oss så vi skickar helt enkelt dit polisen"... Behöver jag tillägga att jag skrattade så jag nästan kissade på mig efter jag lagt på luren?

Dom är iaf väldigt arga där ute, hälften har gårr men några sitter kvar. Och jag kollade precis för två min sen vad som händer där nu. Då ser jag den fullaste jävla snubben av dom alla. Tar spädbarnet i famnen och börjar gulla?!?! URSÄKTA???

Får fan tok damp. Idioter. Stackar bebis.....


Bild från google! Okänd kvinna och barn


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men det är alltid en rädsla man har tror jag.

Jag har iallafall bestämt mig för när jag får barn, och det andra barnet kommer att jag ska få första ungen att hjälpa till om den vill, men som att byta blöja, att knäppa eller vad som helst.

Inte för jag vet om det fungerar.

Men man kan ju alltid testa :)



Jo med mig fungerar allting bra.

2010-07-15 @ 09:17:24
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0