Rude awakening!!

Jag läste en text när jag gick i typ åttan för några år sen som hette "rude awakening" som handlade om någon som vaknade upp till smällen av world trade center attacken. Hur som helst så vet ni när ord fastnar på en hjärna, eller typ meningar. Den här texten var inte speciell eller någonting. Men jag kommer ihåg just namnet på texten som om jag läst den varje dag. Jag liksom släpper inte.

Hur som helst så blev jag utsatt för ett "rude awakening" i morse. Jg har alltså storstädat och donat hela veckan, och igår så tyckte jag det skulle vara skönt att byta påslakan i sängen. Så jag väljer noggrant utan påslakan och lakan osv för att riktigt få mysa i det nya!! Men i morse vaknar jag runt sex tiden, och hur mycket jag än försöker så lyckas jag inte somna om. Efter en dryg timme så kollar jag till på data stolen och ser "Skyddshanduken" ligga där. Alltså den som ligger under Vanessa när hon sover i min säng, för att skydda madrassen ifall det skulle hända en olycka...

Jag inser att jag glömt lägga under den igår när jag bäddade men tänker att jag inte orkar göra det då. För chansen att det ska hända en olycka första gången på evigheter, och just den natten då jag glömt den är ju faktiskt minimal!! Visst...


Jag somnar om och väcks av Vanessa klockan nio som jag hör säga "MAMMA jag har kissat i sängen" och jag flyger upp som en stucken gris och börjar kolla överallt, men inget kiss. Då börjar Vanessa skratta och säger "haha mamma jag sa att jag INTE har kissat i sängen", hmm.... skumt att hon väcker mig genom att säga en sån sak helt plötsligt? Men men.. efter en timme så hör jag henne igen. "MAMMA det har kommit kiss i sängen :(" Jag kollar. Och NEJ inte falskt alarm, det har faktiskt kommit kiss i sängen...

Så inge vila för mig, det var bort med alla saker, ut med madrassen på balkongen och spruta på VARENDA medel jag äger. Bäddmadrasser är inte billiga. Och jag ångrar att jag inte tog mig fem minuter i morse till att lägga filten där...


Suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0