Damp på ADHD

Jag förstår ärligt inte, men beundrar föräldrar som klarar av barn med riktig ADHD. Såna här ungar som är riktigt hemska.
För jag ska var ärlig, jag tål dom inte!! Inte många av dom iaf.

Vi var ju hos Valentina och hälsade på idag. Ute på gården har dom en stor låda med leksaker som alla barn på gården får leka med. Vanessa hämtar ett hopprep därifrån som hon snällt står och leker med.
Då går Valles grannbarn som har adhd fram till Vanessa och säger att det inte är hennes hopprep.

Och grejen är att Vanessa vet klart och tydligt att det inte är hennes. Men hon är fortfarande för liten för att förklara. Så även om hon lånar något så säger hon "MIN" för hon menar helt enkelt att hon "har den just nu".

Så när den här snorungen går fram och säfer det så säger hon "min", han börjar tjaffsa med henne alltså en typ 8-9 åring och står och säger att det är "fan inte hennes" Varav Vanessa blir så arg och står och skriker på han tills hon kissar på sig för hon blir så frustrerad. Jag går fram och frågar vad som är fel. Och han bokstavligt talat kollar snett på mig och säger bara " HON SÄGER ATT DET ÄR HENNES, MEN DET ÄR DET INTE!!!" jag säger till han att den hör till gården och alla barn får leka med den, hon är helt enkelt för liten för att kunna förklara sig. Han accepterar det men står kvar för att reta henne.

Btw så är det också hans mamma som ansvarar för leklådan!

Jag tar iaf Vanessa i handen för att gå och byta kläder på henne eftersom hon kissat. Då kommer killen efter och äger till henne  att " medans du går så kan du lämna hopprepet här, för du får inte ha med dig de" Vanessa säger nej och han fortsätter säga att hon ska lägga det där.

Hormoner som jag har så ryter jag ifrån ordentligt "Det är inte du som ska säga åt henne. DET ÄR JAG. SÅ LÄGG NER ATTITYDEN" Han börjar kaxa mot mig och säger att det hör till gården så hon får inte ta med sig det, jag måste alltså ha en disskusion med en 8-9 åring om att Vanessa faktiskt inte tänker sno det där hopprepet utan bara leka med det. Tillslut ger han sig.

Precis när Vanessa gått tillbaka till gården när vi bytt på henne så ser jag ännu en gång denna äckliga jävla snorunge stå och tjaffsa med Vanessa precis när jag går för att höra vad han säger så ryter en annna mamma ifrån på gården. Och sen tar det två sekunder och hans mamma öppnar dörren och frågar vad han håller på med.

Han svarar bara att "hon inte får ta med sig hopprepet hem" och mamman förklarar att hon inte kommer göra det. 

Och tur för den jävla ungen är att han gick hem, och sen såg jag han inget mer under hela dagen!!

Nästa gång den där ungen yttrar minst ord till Vanessa så kommer jag mula han i sanden och sen hänga upp han i en jävla lykstolpe och låta han hänga där tills han bett Vanessa om ursäkt ett antal gånger!


USCH HATA JÄVLA ÄCKEL UNGAR!! jag får damp!!!

Jag kommer vara mardröms mamman på gården sen helt klart. Och kaxiga adhd ungar kommer bli bannlysta från varenda lekplats jag besöker! USCH


Sen finns det barn med adhd som har så pass bra föräldrar att dom barnen är precis som vanliga barn. Men denne jävla unge åker på en smäll nån dag.

Kommentarer
Postat av: myrra

Men snälla du?! Hur beter du dig själv!?? Står o skriker själv? De takar du har om barn med funktionshinder tyder klart o tydligt tt du är otroligt omogen. Du beter dig själv som en 3åring! Va tror du din dotter lärde sig sv situtionen, när hon ser dig uppträda på de viset? Jo, hon kommer göra likadant. Skärpning sk. mamma!

2010-06-08 @ 06:22:12
Postat av: Tuvaling

USCH! Det där lät verkligen inte roligt för någon av er. Vanessa som blev så upprörd. Du som blev arg. Ungen som blev utskälld mer än en gång och mamman som måste ta hand om honom varje dag.

Det verkar som om han inte tar sina mediciner som han ska. Tänk bara på hur svårt liv han har och kommer att ha hela livet. Stackars stackars honom. JA er oxå såklart! Men han är bara 8-9 år....

2010-06-08 @ 16:19:28
URL: http://tuvaling.blogg.se/
Postat av: Tess

whata?? vad är de för psykunge.. ??? hur ser han ut? vilken port bor miffot i?

2010-06-09 @ 18:40:42
URL: http://rejment.blogg.se/
Postat av: Michaela | foto, bloggdesign & vardagsliv

svar/

Hejsan!

Det blev tyst på bloggen ett litet tag nu märkte jag. Tog studenten idag och har haft mycket att fixa i sista sekunden då varken skor eller kläder passade och kom försenat {skickade efter..} haha, men som tur så löste det sig!



Hoppas att du har haft en kanon fredag!

Kram

2010-06-12 @ 00:41:23
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

men gud jag förstår dej verkligen hade oxå sagt ifrån dock ere synd att hans föräldrar inte är ute på gården dom borde ju veta om att han blir sådär

2010-06-13 @ 12:37:22
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Fia

Det här var de mest idiotiska inlägg ja läst! De ju DU som beter sig illa! O mamma? Skärp dig o väx upp! Dåligt o pibsamt inlägg!

2010-07-05 @ 19:26:26
Postat av: Anna

USCH HATA JÄVLA ÄCKEL UNGAR!! jag får damp!!!



Ursäkta? Om du får damp hur kan du hata en 9 åring som får damp??

Och ja jag förstår vad du menar när du säger att du inte förstår föräldrar som klarar av att ha barn med adhd. Om ditt barn skulle få den diagnosen är det ju uppenbart hur du skulle sköta det hela!

Du borde skämmas med ett sånt här inlägg!

2010-07-31 @ 00:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0