Den jag var förut, är den jag vill bli igen

Det fanns en tid i mitt liv då jag lyckades skaka av mig allt, om något jobbigt hände så stog jag ändå med ett leende på läpparna och glömde det igen efter en bråkdels sekund.
Jag var hård som sten, och ansåg att inget kunde komma åt mig. Inget som hände kunde skada mig, det fick inte skada mig. Och jag lyckades hålla allt ont ifrån mig..

Men idag är verkligheten annorlunda, det känns som jag är en annan människa. När det händer något jobbigt så kan jag inte släppa det, jag gräver ner mig mer och mer och mår sämre och sämre för varje sekund.

Och det får mig att undra, därför för några år sen så var jag inte mig själv, jag visade mig aldrig svag. Jag grät inte, jag ryckte på axlarna när någon frågade ifall jag mådde dåligt över "vad-som-nu-hade-hänt" jag bara log och sa att jag skiter väl i vilket...

Hur som helst så var jag någon annan, jag visade en sida av mig själv utåt att vara något som jag egentligen inte var, alla trodde att jag var tuffare än vad jag i verkligeheten var. Alla trodde att jag var starkare. Därför jag gav ett sken utav det.
Alla trodde helt enkelt på en Tammy som inte fanns. Den Tammy som jag hittade på och skapade. Jag skapade den bilden av mig som jag ville vara, jag skapade mitt egna dröm jag och blev hon sakta men säkert. På den tiden skadade inget mig. På den tiden var leendet alltid där. På den tiden vann jag alltid, och det var pga min fasad.
Pga påhittade Tammy.

Jag minns att folk tjatade på mig att jag skulle med på fest, att jag skulle komma på deras fester. Att folk köpte dricka till mig för sina sista pengar för att jag skulle komma på festen. För det hette ofta att "du är så jävla underbar att ha med på fest"..

Men var är detta jag idag? När jag började visa mitt riktiga jag för alla det var den dagen jag blev sårbar, jag blev någon som inte verkar vara lika viktig längre.
Och då undrar jag igen, är det min personlighet som får folk att vilja skada mig? Eller är det min sårbarhet?

Är det när folk först ser att dom kan få makten som dom tar den? Eller är mitt riktiga jag inte lika omtyckt?

Vad får en människa att tro att det är okej att göra vad som helst mot en annan bara för att själva må bra?
Vad får folk att tro att dom kan säga vad som helst utan att såra någon?

Det kanske är mitt karma som kommit till mig idag, för jag har gjort mycket elakt mot andra människor, saker som jag verkligen ångrat... och det här kanske är mitt sätt att straffas? Det kanske är på det här sättet jag får äta upp allt det onda jag orsakat?

Eller så kanske det här bara är början på den smärta som aldrig kommer ta slut, början på mitt lidande.
Början på det liv jag inte vill leva, men var för och påbörja.

Kanske finns det ingen ljusare punkt i mitt liv igen? Kanske är det en evighet tills dess..
Jag vet inte. Det enda jag vet är att om saker ser inte alltid ut att vara så som dom är. Och tvivlar du från början, så ska du alltid lyssna. Jag gjorde fel. Och jag får äta upp varenda smula idag och i framtiden.

För alltid kommer jag ångra det jag gjorde fel, och drömma att jag gjorde rätt. Föralltid kommer det finnas ett svart hål i mitt hjärta som kommer påminna mig om misstagen. Och anledningen till dagens situation.
Föralltid kommer jag välja att vara feg för att inte sättas i samma situation igen.


Mitt förra jag, snälla kom tillbaka

Jag har gjort något som jag kommer att ångra kanske för resten av mitt liv. Kanske kan jag göra det till något bättre, och se det positiva. Men inte just nu. Nu går det inte. Jag är inte stark nog.

Men jag ångrar, ångrar, ångrar....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg :) Lägga till varandra på bloglovin? :)

2010-05-17 @ 01:26:09
URL: http://modellinglove.se
Postat av: Tess

När vissa är mer sårbara försöker folk sätta sig på en och trycka ner en för att dom själva ska må bättre... så jag tror inte de har nått med personligheten att göra... plus att folk växer ifrån varann... ingen är den dom är nu som den dom var när dom var 14 tex... så hang in there! kram

2010-05-17 @ 07:57:46
URL: http://rejment.blogg.se/
Postat av: elina

sv; Hahha kul eller a kul är det väl inte men ;)

Tack :) Gillar din design btw

2010-05-17 @ 08:14:12
URL: http://elinajanhede.blogg.se/
Postat av: Sofia

2010-05-17 @ 09:45:47
Postat av: Sofia

Men tammy klart du är stark nog!!

Fyfaaan du har uppfostrat en jättefin dotter och nu kommer en grabb som du delvis ska uppfostra själv !!

Stark nog tycker jag du är !!



Och vafaan jag har vart likadan som du, sådär att allt skit bara rann av miig.. och super känsliig för allt nu..... men MEEEEEN tror du glömmer att vi är gravida båda 2 och att hormonerna spelar oss ett spratt...



Kalla och starka är vi båda 2 vilket vi kommer fortsätta vara för våra barns skull efter den häär sjukt jobbiga tiden !!



Att vara gravid är mysiig och såå men herrejääävlar va de e trååkiigt :D:D



tat lugnt gumman !! och de va fortfarande du förr och du e du nu oxåå! du kommer alltid vara du hur du än bestämmer dig för att vara !!



pussas <3

2010-05-17 @ 09:50:48
URL: http://sofiafernandez.blogg.se/
Postat av: Jennifer - Konstblogg

Jag älskar dig för den du är. Du är underbar! :) <3

2010-05-18 @ 15:59:49
URL: http://jenniferkiemunki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0