Skum dröm.

Jag drömde en skit skum dröm inatt, man drömmer ju oftast konstiga saker när man är gravid. Men det här var verkligen skumt.
Har försökt gå in på dröm tydning och se men det står bara överallt att "pånytt födelse" NÄHÄ???

Hur som helst, det börjar med att jag åker in till sjukhuset med mitt ex för att jag har så ont i magen. Så när jag väl är där så ser jag hur magen börjar röra sig. Att barnet försöker ta sig ut. Och jag bara stirrar och tycker det är jätte obehagligt.
Läkarna vet inte vad som är fel och kan inte alls komma fram till något. Plötsligt så öppnar sig min mage och en liten flick bebis kommer ut (väldigt söt dock).. jag bara stirrar på henne och sätter henne på en hylla på väggen och sitter och klappar henne typ.

När läkaren kommer in igen så säger han bara "haha jahaaa, va de de som hände. Va kul grattis" sen går han igen...?

Jag tittar på mitt ex, för varken han eller jag fattar vad som hänt, och då säger jag bara "det är för tidigt, jag är inte redo".
Han ler och nickar, sen säger han bara något som "vi får vara redo" (det är otydligt exakt vad han sa). Man ser iaf rädslan i hans ögon.

Sen ramlar bebisen ner från hyllar och jag tar emot henne (hon ramlar inte hårt eller något, utan bara tippar lite).

Sen kommer vi från sjukhuset och jag ligger och sover med henne, då blir jag väckt av någon som kommer in i rummet, men somnar om igen.

Sen under dagen så är jag på fika hos en kompis och hon undrar var bebisen är. Och jag säger att jag inte vet.
Och då säger den här tjejen "men jag väckte ju dig imorse och sa att jag tog med henne"...

Sen vaknar jag?

Och nu undrar jag såklart ifall det är någon som kan det här med drömtydning? Jag kan lite så vissa delar i drömmen är rätt tydliga för mig, men allt annat. Småsakerna som kompisen? Läkaren? Hyllan? osv...

Och alla säger iaf att "känslorna är vad som räknas i en dröm". Och mina känslor var normala, det var inget konstigt med dom alls, inte rädsla eller något. Det enda jag tänkte var "Jag var helt säker på att det skulle bli en pojke, men vad fin hon är"....

Är skit fundersam ^^


Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma till William & GRAVID]

Aha okej, ska du göra snitt denna gången med?



Jag födde vanligt, tog väl lite lång tid så det va jobbigt. Förlossningen tog 18 timmar, och hade krystvärkar i 2,5 timma. Sen fic dom dra ut han med sugklocka för han höll på att få syrebrist.

2010-05-10 @ 22:55:11
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0