Precis som förr

"Och som alltid förr tar framtiden oss vidare". Man lever i nuet, men i framtiden lever man nu i dåtid. Allt har ett slut och allt har en början. Mitt i nutid tror man att det aldrig går över. Att man sitter fast. Men i framtiden känns nutid som en evighet sen. Det som jag gör idag var framtid igår. Jag kunde aldrig anat nutid, precis som jag aldrig kan ana morgondagen. nutid kommer vara min alldeles egna historia. Och morgondagen är min alldeles egna framtid, någonting ingen vet. Och någonting jag ser tillbaka på och kommer se som dåtid. Mitt förflutna var en gång framtiden. Och ALLT ordnar sig i framtiden. Jag älskar framtiden för vad den är, och jag längtar tills vi kommer till framtiden. Till den alldeles speciella framtiden för mig. Jag är mitt egna jag i framtiden, i den framtid jag önskar nu. Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och någonting alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag. Och ibland blir den aldrig densamma mer. Med gråten i halsen och tår fyllda ögon. Ett blödande hjärta och en sorgsen själ. Ser jag på framtiden med ett leende jag önskar jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0