If I was...

Om jag var kristen eller ngt. En sådan som ber och går i kyrkan. Då skulle ja be för alla dåliga föräldrar i världen.

Föräldrar som förnedrar sina barn, skadar dom, är dåliga förebilder, skiter i dom osv osv.


Jag såg en sak ikväll, tänker inte berätta vad. Men det fick mig att häpna. Att förstå vad vissa kan göra mot sina barn, säga om sina barn och vad folk kan tycka om sina barn.
För mig är det otroligt. Barn är en gåva, man ska ta vara på dom.

Man ska bli glad när dom ler, få fjärilar i magen när dom håller på att vakna. Och älska att krama dom!!!


Jag skulle inte be för dom som krigar eller mördar, vet ni varför? Därför det ÄR föräldrarna som skapat dom.

Det är en förälder som skapar en mördare. Det är en förälder som skapar krigare. Allt en förälder gör, och allt vi föräldrar visar våra barn. DET är vad dom tar efter.

Visar jag att det är okej att slåss, att det är okej att stjäla eller prata bakom folks ryggar. Det spelar ingen roll vad det handlar om, för det är VI som lär dom.

Att vara en dålig förälder, DET är vad det borde bli fängelse för. Att supa i barns närhet, strunta i dom eller strunta i att uppfostra dom angående viktiga saker.

Kanske borde man införa ett moder och faderskaps test som ALLA ska ta när man vill ha barn? Failar man så får man inget barn. Eller så borde dom börja ge ut kurser i hur man tar hand om barn. Psykiskt menar jag. Inte fysikt.

Därför alla vill vi ha en bättre värld, utan mord, våldtäkter och rädslor i allmänhet. Men det är endast VI som kan skapa den världen, och det är via våra barns upplärning om hur man beter sig i världen.

Blir så jävla ledsen när jag ser vissa saker, när man ser en 18 åring mörda, för någonstans förstår man att den personen har inte haft en lätt uppväxt!!

Och man förstår att dom föräldrar är dom som borde sitta i fängelse, medans 18 åringen ska få uppleva sin barndom igen!!


Jag skulle be... för dom som inte kan. För dom som sjävla har haft en svår uppväxt och därför inte vet hur man ska ge sitt egna barn en bra uppväxt.

För det är så, en människa som haft ett bra liv. En mamma och pappa som funnits och visat en allt man ska veta. Dom blir inte dåliga föräldrar. Men dom som är förstörda som själva haft dåliga föräldrar, dom kan inte uppfostra någon annan att bli något bra, om dom inte verkligen verkligen vill!


Så jag säger till alal dåliga föräldrar där ute, skaffa dig lite utbildning, en hjärna och ett hjärta. Skaffa dig intellekt. OCH VAR EN FÖRÄLDER ÅT DITT BARN!!

DU SKA ÄLSKA DITT BARN OAVSETT VAD HAN/HON GÖR! NU OCH FÖR ALL FRAMTID. Aldrig förtala eller göra mot ditt barn som du själv inte hade velat bli behandlat.


Think twice


Vem vill lära dom här barnen att döda, våldta, förnedra eller skada någon annan? Eller varandra för den delen?

Dom som inte kan ta hand om sina barn dom är patetiska och tragiska människor. Jag spyr. UÄÄÄÄHHHCS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, det är inte alltid föräldrarna som skapar våldtäktsmän/mördare. Jag känner ett par familjer som har råkat ut för det, de är fromma och milda och har aldrig supit i barnets närhet osv. Vissa grejer kan man inte kontrollera som förälder, men det gör ont som fan, för man vill ju att ens barn ska ha en ljus och fin framtid.



Någonting jag blir arg över, påtal om hur föräldrar hanterar sina barn, inte mördare och våldtäktsmän.. När jag var i en klädaffär stod en mamma med en fyraårig pojke och han ville så gärna ha en rosa tröja med Hello Kitty på, men mamman tjafsade tillbaka som fan och sa "nej, det är en TJEJtröja, du är en kille", good job ifall ungen växer upp till att bli transsexuell eller nåt, bra stöd...

2011-04-24 @ 13:12:27
Postat av: Tammy Svarar

Ja självklart finns det undantags fall, men 90% av allt som händer är föräldrarnas problem, föräldrar som inte uppfostrar efter rätt och fel. Föräldrar som inte ger barnen tillräckligt med uppmärksamhet kan vara en bidragande orsak också, Jag har studerat detta under många år. Och jag ser hur det verkligen ligger till. Men som du säger kanske 10% är barn som faktiskt bara är "annorlunda" och väljer sin egna väg, fast dom haft perfekta föräldrar. Men resten är barn som haft problem i uppväxten på det ena eller det andra sättet. Och det sätter djupa spår hos många. Sen finns det dom som haft problem i uppväxten, kanske föräldrar som gått på droger osv. Men som klarar sig hur bra som helst och skapar sitt egna jag, gör allt rätt i livet. Men majoriteten är det som räknas.



Jag förstår dig, men jag hade också ifall barnet var i den åldern sagt nej endast för jag vet att min son skulle bli mobbad på dagis om han har en tjej tröja på sig, men skulle han välja den vägen senare i livet då han förstår. Då skulle jag köpa dom kläderna till honom. Med glädje för att han valt sin egna väg.

2011-04-24 @ 18:22:57
Postat av: Anonym

Mycket snack på dig! Mins dina egna ord när ditt barn gör bort sig! Du framstår enligt din blogg som en idiot redan så lycka till Pucko!

2011-04-24 @ 22:59:43
Postat av: Tammy SVARAR

Men shit vad mogen du är, genom den kommentaren så visar du att du är lite mer korkad än oss andra med tanke på att du inte förstått vad som står i texten. :) ha de bra

2011-04-25 @ 00:55:09
Postat av: Tammy Svarar

Måste bara tillägga att det inte behöver vara en speciell förälders fel. Om barnets mamma är världens bästa men pappan är dum i huvudet... ja?? Där har ni svaret :)

2011-04-25 @ 00:56:29
Postat av: Första anonyma :)

Men han behöver inte ha på sig den på dagis? Man kan lika gärna köpa den för att ha den hemma, precis som man själv som vuxen (vilket du säkert också har :) ) gärna har ett par mjukisbyxor bara i hemmet för att man gillar dem/tycker de är sköna!

Menar inget illa, vill bara att du ska förstå hur jag tänker. Förstår om du lätt uppfattar det som att jag kritiserar dig, jag vet att du får ta mycket skit i din blogg. Tyresö är ett litet samhälle med mycket skit!

2011-04-25 @ 14:48:18
Postat av: Tammy SVARAR

Haha ja det är ju iofs sant! Ska fundera lite på den faktiskt, isåfall har jag ton med hellokitty tröjor neo kan få som myskläder när han blir större. HAHA :D



nej det är lugnt, tycker bara det är kul att folk visar intresse för mina inlägg. Men vem är du som kan tyresö så bra undrar jag? Känner vi varandra? :)

2011-04-27 @ 03:12:29
Postat av: Anonym

Nej, vi känner inte varandra, har nästan inga gemensamma vänner, men jag har massa koll! ^^

2011-04-27 @ 18:55:36
Postat av: Tammy Svarar

Hahah vaffan okej. Vet jag vem du är? Jag har också massa koll ;)

2011-04-27 @ 20:45:59
Postat av: Anonym

Halvt om halvt. :) Vill ju vara lite mysterisk och inte avslöja för mycket nu! ;)

2011-04-27 @ 23:25:14
Postat av: Anonym

Hahaha jag vet allt om dig mer behöver jag inte säga..

2011-05-17 @ 15:54:25
Postat av: Tammy Svarar:

haha okej vad roligt för dig :)

2011-05-17 @ 16:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0