Awful pain.

Har ni brytit något någon gång?
Jag kan iaf berätta att det är en ganska så jobbig smärta, ingenting du vill gå igenom varje dag.
Sen för min del såklart så tror jag att rädslan gör sitt också. Eftersom att jag inte blev gipsad så är jag istället konstant rädd för att benen ska hamna fel i foten, så så fort jag råkar nudda den eller om ngn annan gör de så tror jag att benpipor ska börja hoppa ut vilken sekund som helst, vilket resulterar i att jag känner min sta lilla grej som händer i foten, och allt känns tio ggr värre. Tex så känns det lite då och då som om något bubblar i foten, och med tanke på att jag har en blodansamling i foten så vore de kanske inte så konstigt om blodet rör sig eller gör något på något sätt som känns som "små bubblor". Sen ibland känns det som benet i foten hoppar till, typ som om det rör sig.

Och jag vet ju självklart inte vad det är som känns, men faktum är att min fot går igenom mycket just nu, så det kan vara en jävla massa saker som känns fel men som egentligen hör ill läkningsprocessen.
Men trots att det är ganska logiskt och att jag liksom vet de, så är jag ändå livrädd. De har inte röntgat min fo sedan i onsdags och därför känner jag att det är ganska självklart att det kan ha hänt en hel del i min fot sen dess, typ att benen har flyttat på sig och nu istället har börjat växa ihop fel...

Usch, jag vet att jag måste sluta vara så fånig, men det är svårt när man verkligen känner något "röra" sig i foten..

Läkaren var också väldigt mycket inne på att jag skulle börjat stödja på min fot redan i torsdags, för att stärka benen liksom. Och hon hävdade bestämt att benen inte skulle flytta sig ens en mm om inte jag ställde mig och hoppa. Men jag känner liksom att jag inte riktigt litar på henne, jag menar ifall någon råkar slå till min fot så kanske de råkar göra det med samma kraft som om jag skulle hoppa på foten? Eller?...

Men jag får väl helt enkelt vänta in nästa röntgen svar om en vecka och se vad de säger på de, antingen har benen hoppat bort, eller så hade läkaren rätt.

Jag hoppas förstås på de sistnämna...  Jag ska se om jag kan hitta min kamera också, så jag kan lägga in bilder ^^ Men den har sprungit bort, så de får bli senare, när jag orkar engagera mitt högra hoppeben.





De vinröda sträcken visar alltså var och vilka ben som brutits! Dock är det på min vänstra fot.
Men ni kan förstå smärtan?

Riktiga röntgen bilden kommer som sagt sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0