Grattis till mig!!

Nu sitter jag i skolan, och det har gått förvånansvärt bra idag, enda problemet jag har är att jag inte kan hämta kaffe... men wtf, vem bryr sig!

Sitter och kollar runt lite på internet just nu, sedan är det dags att plugga lite, innan jag ska ta mig ngnstans och få i mig ngt att äta, och kaffe såklart ^^

Jobbigt med kryckor i det här vädret förresten, när jag går i korridorerna här på skolan så ser man folk som liksom tittar med sorgsna ögon på en och en blick av medlidande.
Imorse när jag klev utanför porten kände jag samma sak. Sen ser jag att plogbilen är där, så fort plogaren ser mig så manar han mig att gå tillbaka in i porten, och sedan plogar han upp vägen för mig!
Han kikar ut igen och manar mig att gå försiktigt pga halka, innan han avslutar med en typ "lycka till i livet" kommentar.

Snäll människa, han räddade mig nog ganska bra där. Det blev betydligt mycket lättare för mig att skutta fram måste jag medge. För trots att jag gått på kryckor en vecka nu så är jag fortfarande GRYMT dålig på det.
Det är verkligen allvarligt, jag kommer skada mig antagligen.
Jag har under hela mitt liv tittat på kryckhoppare och liksom tänkt att de ser så fruktansvärt enkelt och smidigt ut, de flesta liksom gör det som om de liksom aldrig gjort något annat.

Sen fick jag ett par kryckor, shit vilken utmaning! Inte nog med att jag har kramp i höger benet för att det får ta en såpass hård smäll, så börjar också "böjknät" att tröttna nu. Jag e trött i högerben pga ansträngning, och trött i vänsterknät pga ansträngning. Vänster knät är ju nästan konstant böjt, och jag känner att lederna börjar ogilla mitt nya sätt att ta mig fram på.

Men de är väl så, jag är gammal nu.

För idag fyller jag 22 år!! Och jag kan inte sluta undra vad jag har gjort de senaste åren...

Tankeställare: Har slutligen insett att det är slut på det här med att skjuta upp saker.

Typ de här när man ska börja äta nyttigt te.x. Det händer liksom aldrig. För någonstans tänker man bara "jag gör de sen, jag har hela livet på mig"... men nu har jag liksom förstått att livet tickar ju på. Det här är ju livet. Jag lever det just nu. Medans jag skriver det här. (slöseri på liv...). Men jag kan hursomhest inte skjuta upp på saker något mer.

Vill jag ha något så ska jag ta det NU, kan jag inte ta det då ska jag kämpa för det NU
Allting ska ske med inställningen "nu" eller "från och med nu"!

Förra året slutade jag röka. Det var enkelt. Tro det eller ej.
Om jag kan klara ngt på två minuter som jag tidigare kämpat med i åratal till och från. Då klarar jag vad som helst! Bara det är rätt tillfälle.

Så från och med nu kommer hälsan... eller nej vänta, efter helgen! Jag måste få i mig tårta först ^^

Men idag är min dag, min dag i mitt liv, för resten av mitt liv!

Grattis till mig!


A precious life with the sweet taste of a beautiful nightmare, with a blue eyed wish for honesty and trust.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Grattis på födelsedagen snygging! ;)

2012-02-09 @ 14:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0